2011. november 9., szerda

Kincses kaland sziget térkép

Egy ismerősöm 10 éves kislányának készítettem a tortát.
Komoly egyeztetések előzték meg a készítést,ugyanis a kislány nagyon komoly tervet készített.Komplett elképzelése volt a torta minden egyes centiméteréről :) Ha jól emlékszem kétszer ültünk össze átbeszélni a részleteket. Ami még fontos ennél a tortánál, az az,hogy a kis ünnepelt tejallergiás,de a rosszabbik fajtából,így nagyon nagyon kellet vigyázni,hogy mi kerül a tortába.
Anyukával átnéztünk minden színezéket,és marcipánt,a krémet vaníliás szója tejből,vanília pudingból és liga margarinos vajkrémből készítettem.Ez utóbbit azért tettem a pudingba,mert kellett az a tartás,amit a vaj ad,mert a torta tetején elég sok dolog volt,nem akartam,hogy a puding nem bírja el.Ugyanakkor sajnos nem nagyon van olyan hab,amit ebbe a krémbe tudtam volna tenni.
Szóval,készült egy komoly kis tervecske Hanna tollával,íme:
Annyit tudtam,hogy a 25x33 méretű tepsiben sül majd az alap.Így is rajzolta Hanna a terveket.
Eljött a nagy nap.Már kiterveltem,hogy a torta tetejére kerülő "működő"vulkánt,kincses ládát,kalóz hajót, tutajt kekszmasszából készítem majd.Ez remekül bevált ismét.
Aztán neki álltam bevonni a tortát,de előtte elkészítettem a 2 kis szigetet,és arra került rá később a kincses láda és a vulkán.A vulkán attól működött,hogy a tűzijáték helyét ott alakítottam ki.Nagyon várom már azt a képet,ahol ez látszik :)
Ezek után elkészítettem a további részleteket.Készítettem saját zselatinos fondantot is,mert bizonyos részek megalkotásához sokkal jobb.A pálmafák leveleihez, a hajó vitorlájához, a ládikóban a pici pénzecskékhez, a cápa fogaihoz. Egy nagyon rugalmas,nem szakadós,de viszonylag keményre száradós fondantot sikerült kikísérleteznem. Szeretem használni nagyon.Ahogy haladtam előre,úgy kellett szembesülnöm azzal,hogy nem minden fér rá a tortára, amit Hanna kért.Ezért kötöttünk egy kompromisszumot.
Íme a végeredmény :
és a részletek:



5 megjegyzés:

  1. Húúúú, nagyon klassz lett, nem is tudom, mit szeretek jobban a polipot, vagy a kis makit a fa tetején. Odáig vagyok minden kis részletéért!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik! Eszméletlenül jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nem semmi... tetszik nagyon, gondolom a kicsi lány is odáig volt érte! :))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm :)
    Nagyon a szívemhez nőtt ez a torta azóta.
    Igen, a kislány nagyon boldog volt,mert annyi csavar volt a dologban,hogy bár megtervezte,de a köszöntésig nem láthatta.Így neki is meglepetés volt :)

    VálaszTörlés